[two_third last=”yes” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=””] jyotish savjetnik i terapeut
ÄŒudnovata je Äinjenica, na koju se neprestano nailazi, da ama baÅ¡ svatko, pa i najnemjerodavniji nestruÄnjak vjeruje kako o psihologiji zna sve, kao da je psiha upravo ono podruÄje koje uživa sveopće poznavanje. Ali svaki će se zbiljski poznavatelj ljudske duÅ¡e složiti da ona pripada najtamnijim i najtajnovitijim stvarima s kojim se naÅ¡e iskustvo susreće.
U razraÄunavanju izmeÄ‘u svijesti i nesvjesnoga, postoji razvoj, napredovanje k cilju ili zavrÅ¡etku. To je put prema Jastvu, put prema srediÅ¡tu labirinta. U duÅ¡i postoji k cilju upravljen proces, neovisan o vanjskim uvjetima. Ali pravi put do cjelovitosti sastoji se, nažalost od sudbinskih zaobilazaka i stranputica. ÄŒesto ljudi oÄekuju da jedno savjetovanje rijeÅ¡i sve, ali kako ubrzati proces zrenja u odnosima ili u samorazvoju, Å¡to je jedno te isto?To je vijugav put. U njemu se povezuju suprotnosti, podsjećaju na Merkurov glasniÄki Å¡tap koji je inaÄe vladalac nesvjesnog. To je staza u kojoj vlada labirintska isprepletenost, a takva neizvjesnost većinu ispunjava strahom. Taj put pripada onim iskustvima koja rado zovemo kao “teÅ¡ko pristupaÄnaâ€. Njihova nepristupaÄnost poÄiva na tome Å¡to su skupocjena: ona zahtjevaju neÅ¡to Äega se ljudi najviÅ¡e plaÅ¡e. Naime, cjelovitost o kojoj se doduÅ¡e neprestance govori i o kojoj se beskonaÄno može raspredati, u zbiljnosti života se zaobilazi u najvećem luku. Ono Å¡to je popularnije je beskrajno omiljena praksa “psihologije pretinacaâ€, gdje jedan pretinac ne zna Å¡to se nalazi u drugomu. Ljudi jednodimenzionalno istražuju jedan pretinac, a negiraju postojanje drugog i tako postaju zarobljenici jednodimenzionalnih odgovora.
Za takvo su stanje stvari odgovorni, ne samo nesvjesnost i nemoć pojedinca već i opći duÅ¡evni odgoj Europljanina. Taj je odgoj ne samo u nadležnosti već i u naravi vladajućih religija koje zanemaruju postojanje vanjskog i unutarnjeg Äovjeka. Kršćanstvu se može predbaciti spor razvoj, odnosno ono s Äime se bavi ostalo je samo Å¡tovanje izvana dok unutarnji proces uopće nije ni zapoÄeo, tako da u Europi doživljava veliki pad. Izgubilo je povezanost s izvorom, toÄnije neshvaćanje psihiÄkog života i simbola Krista.Imitatio Christi (OponaÅ¡anje, nasljedovanje Krista), to jest zahtjev da se slijedi uzor i postane sliÄan njemu, trebao bi težiti razvoju i uzdignuću vlastita unutarnjeg Äovjeka, ali ga povrÅ¡ni vjernik, sklon gotovim obrascima, pretvara u izvanjski predmet obožavanja. Tako božanski posrednik stoji kao slika vani, dok Äovjek ostaje fragmentom, netaknut u svojoj najdubljoj naravi.
U zapadnjaka, meÄ‘utim, vrijednost Jastva pada na nulu. Odatle proizlazi opće potcjenjivanje duÅ¡e na Zapadu. Jasno je da ljudi ne mogu pojmiti kako se Jastvo koristi simbolima, a njegovo znaÄenje a onda i simbol Krista ili Budhe, ljudi ne mogu razumjeti kao izraz nesvjesnog, simbolima u kojima se spajaju opreÄnosti ili suprotnosti muÅ¡kog i ženskog, na Äemu poÄivaju sve zaljubljenosti. Ovo je doista totalni mrak za Zapadnjka, pa onda na portalima i druÅ¡tvenim mrežama Äitamo one komentare za i protiv. Kakva je to farsa i nerazumjevanje psihe u kojima nitko ne može povezati simbol Jastva, kroz spomenuti simbol, a kamoli da to ima ikakve veze s odnosima.
IskljuÄivo religiozna projekcija može duÅ¡u liÅ¡iti njezinih vrijednosti. Snaga simbola Jastva je toliko snažna da mnogi upadaju u zabludu i misle da uzrok svih nedaća leži vani, i ljudi se viÅ¡e uopće ne pitaju kako i gdje su i sami tome pridonijeli. DuÅ¡a im se Äini toliko beznaÄajnom, te je jedva drže sposobnom za zlo, a kamoli za dobro. Ali ako duÅ¡a viÅ¡e nema nikakvu ulogu, vjerski se život zaustavlja na izvanjskosti i nebitnim traÄevima kakve imamo danas u Europi u pogledu konzervativne revolucije. Kako god zamiÅ¡ljali odnos Boga i duÅ¡e – jedno je sigurno: duÅ¡a ne može biti nikakvo samo, već ima dostojanstvo bića kojemu je podarena sposobnost odnosa prema božanstvu. Pa kad bi to bio i samo odnos kapi prema moru; ni mora ne bi bilo bez mnoÅ¡tva kapi. Dogmatski utvrÄ‘ena besmrtnost duÅ¡e uzdiže je iznad prolaznosti tjelesnog Äovjeka i Äini je sudionikom nekoga nadnaravnog svojstva, a to Äovjeku daje smisao. Time ona po znaÄenju mnogostruko nadmaÅ¡uje svjesnoga smrtnika.Nikola Žuvela
Narudžba knjiga: nikola@vedski-jyotish.net