[two_third last=”yes” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=””]
MuÅ¡ka opsjednutost ženom jest opsjednutost Animom, zadnjom fazom razvoja u Äovjekovoj svijesti gdje se individualizira osobnost. PokuÅ¡at ćemo to objasniti primjerom Edija kako je u mladenaÅ¡tvu projicirao svoju Animu.
U osnovnoj i srednjoj Å¡koli Edi je birao cure koje je i druÅ¡tvo najviÅ¡e prihvaćalo, odnosno ono Å¡to želiÅ¡ projiciraÅ¡ u osobe. Prva djevojka koja mu se svidjela bila je Ana iz bolje stojeće obitelji, nasmijana i naÄitana. Edi dolazi iz radniÄke obitelji, bavi se umjetnošću, ali je prosjeÄan i lijen. Zov njegove projekcije Anime bio je jaÄi od straha. Skupio je snagu i pitao Anu hoće li hodati s njime. Odbila ga je. Bio je to susret sa samim sobom, njegovim životom i pogledom na svijet. Ono Å¡to boli jest kada te netko odbije zbog tebe. Edi je susreo projekciju Anime, mislio je da nema sreće. Nastavio je dalje tražiti novu sreću. Zadovoljio se iz njegovog kuta gledanja s prosjeÄnim vezama, dok su mu “kraljice” izmicale. Jednu je ipak nakon dugo godina traženja pronaÅ¡ao, bijeg od majke potražio je u druÅ¡tvenim znanostima gdje je razvijao mentalnu muÅ¡kost kojim je bježao od kompleksa majke. Poslovni dio je izbjegavao pravdajući se da su to gnijezda sebiÄnosti i kapitalizma. Ipak, njegova kraljica Anima ostavila ga je nakon dugo godina govoreći mu istu reÄenicu kao i Ana. Nije vidio da se iza druÅ¡tvene priznate Anime skrivala njegova Äežnja da preko nje dobije druÅ¡tveno priznanje, stara želja Äovjeka za slavom. Edi je zaglibio, njegova kvazi duhovnost i umjetnost dovele su ga do vraćanja projekcije Anime sebi. Tražio je Äistu Animu bez tame, bez Sjene, kako bi sakrio svoju tamnu stranu.
AnÄ‘eoska Venera koja ga je mamila i zvala u lažne odnose, ali ga je svojim lažima proÄišćavala i tako sve dublje uvodila u stvarne odnose. Lažne Anime pokazivale su mu njegova utjelovljenja laži i prevare koje nije mogao vidjeti kao dio sebe. Boljela ga je vlastita prevara jer nije htio prihvatiti kompleksnost Anime, htio je samo njen lijepi dio, dok je tamu ostavljao vani.
PovlaÄenje Anime iz projekcije Äesto zavrÅ¡i depresijom. S druge strane, žena, kad se razoÄara u Animusa ili muÅ¡karca, povlaÄi se razoÄarana iako je birala nesposobnog muÅ¡karca jer ni sama nije bila sposobna za davanje, odnosno voljela je projekciju, ne njega. Zato dolazi do prevare u odnosima.
Edi je suptilni igraÄ, on se skriva iza arhetipa nevinosti, ne ulazi u mulj života u kojem plaćaÅ¡ kredit, država ti uzima 50 posto i besramno te maltertira, a ti moraÅ¡ pronaći naÄin kako da se izvuÄeÅ¡ i tada upoznajeÅ¡ svoj tamni dio sebe. Ne želiÅ¡ priznati da živiÅ¡ u projekcijama života, voliÅ¡ vjerovati da si ti na boljoj strani i da su svi pokvareni, a ti si dobar.
Edi je umjetnik, bavi se duhovnošću, ali voli joÅ¡ uvijek sliku Ane koja otjelovljuje njegovu želju za moći, ona želi sve od ovog svijeta. “Odbijanac” Ane jest njegov flert u kojem je skrivena njegova lijenost i bježanje od prihvaćanja stvarnosti. Mnogi bježe od njene “prljavosti”: sadhu, svećenik, budist, imam. Njihov jezik razgovora je Äist, njihove knjige prepune ograniÄenja i Äistoće, ali bez duÅ¡e Anime koja je odbaÄena. Anima je Ediju pružila ruku, ona roni u život i ne boji se života, a opet je duhovna, bez nje je svijet nezamisliv. Suprotnosti koje nas razdiru u njedrima pravi su i stvarni život kojeg ne treba odbijati već prihvatiti. Anima jest opasna za muÅ¡karca, ali kroz nju razvija sve svoje najbolje kvalitete.
Nikola Žuvela
jyotish savjetnik i terapeutÂ