[two_third last=”yes” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=””]
VoÄ‘e autoritarnih politiÄkih sustava, znali su koliko je ljudima važno uÄestvovati u zajedniÄkim obredima. Zato oni nude nove oblike politiÄkih ceremonija koje zadovoljavaju tu potrebu i time vežu prosjeÄnog graÄ‘anina uz nova politiÄka uvjerenja.
Moderan Äovjek u demokratskim kulturama, nema mnogo osmiÅ¡ljenih rituala. Zato ne zaÄuÄ‘uje potreba za ritualnim radnjama koji se danas ponovno aktivirali u novim nacionalistiÄkim pokretima.
Primjerice, kućni rituali, rituali potaknuti patriotskim osjećajima, rituali povezani s uljudnim ponaÅ¡anjem, te mnogi drugi, izražavaju ovu potrebu za zajedniÄkom djelatnošću. MeÄ‘utim, vrlo Äesto pokazuju samo degradaciju jer ljudi pokuÅ¡avaju potisnuti Äinjenicu da smo religiozna bića. Ipak, ovdje govorimo o korijenu rijeÄi religija a to znaÄi povezati se, toÄnije, povezati se sa svojom duÅ¡om. Upotreba droga koje se zloupotrebljavaju upravo su povezane s željom da se povežemo dublje sa sobom jer su izgubljeni korijeni za kojim Äovjek Äezne.
PrivlaÄnost bratskih organizacija, zaokupljenost lijepim ponaÅ¡anjem, kao i dominirajući kult tijela, kult mode, uvjerljiv su dokaz o potrebi modernog Äovjeka za ritualima, kao i ispraznosti rituala koje izvodi.
Potreba za ritualima je podcijenjena. Danas mnogi slijede religiju razuma za koji se smatra da je nepogreÅ¡iv. ÄŒovjek je stvorio  nove rituale u osamnaestom stoljeću. Ali rituali se ne mogu tiskati, oni su sastavni dio ponaÅ¡anja, samo je potrebno osvjestiti takvo ponaÅ¡anje kao neÅ¡to Å¡to nam pripada i Å¡to je utisnuto u ljudsko postojanje. DanaÅ¡nji ljudi su prepuni ritalnog ponaÅ¡anja, poput paljenja cigarete i jutarnje kave, ali da danaÅ¡njem Äovjeku objaÅ¡njavaÅ¡ da je ritualan, on će za svoje rituale reći da ih ne radi i da oni ne pripadaju njegovom ponaÅ¡anju.
Naivan je Äovjek koji misli da je pobjegao od religizonog odnosa sa svojom duÅ¡om, ali zato ima prilike shvatiti kako je zaljubljivanje dio religioznosti jer ono služi za spajanje onoga Å¡to je u Äovjeku nerazvijeno i potrebno ga je razviti. Rituali su potreba za zajedniÅ¡tvom i spajanjem s neÄim većim, ta potreba je u Äovjeku neizbrisiva i bolje je Å¡to prije na tome raditi nego da se ona pretvori, kao Å¡to je to obiÄaj, u neku druÅ¡tvenu anomaliju poput faÅ¡izma ili nacionalizma.
Nikola Žuvela
jyotish savjetnik i terapeut