Žena manifestira hipnotičku lunarnu privlačnost, te magičnu privlačnost kojom djeluje na muškarca. To su dvije prirode žene. Muškarac teško odolijeva jednoj i drugoj jer obje pripadaju njegovoj unutrašnjoj realnosti ili Animi koja ima tisuću lica.

Zaljubljeni muškarac se sukobljava sa vanjskom i unutrašnjom ženom ili svojom podsvjesnom ženom koju formira majka. Zaljubljenost mu služi  da se konačno oslobodi ženskih magičnih čini koje mu služe da razvije sposobnost davanja i primanja na način da ne upada u vlastite interpretacije žene. Ako muškarca žena hipnotički privlači to je ono što on želi i smatra da žena jest, a to je etapa odrastanja: od objekta željenja do prepoznavanja osobnosti u kojoj se konačno događa stvarna razmjena osjećaja.

Kada prihvati svoju Animu, on se susreće sa onim najdubljim duhovnim iskustvom. Zreo muškarac kao i zrela žena, rijetke su pojave. U većini slučajeva ženska instinktivna strana upravlja muškarčevim osjećajima i njegovim životom, kao i što muška instinktivna strana vlada ženskom osobnošću.

U muškarcu  ili njegovoj Animi žive dvije žene: Djevica i Velika Majka. Zaljubljeni muškarac je emotivno upleten sa obje žene. Obje žene u ovom stanju muškog razvoja, izgledaju posesivno i u nesvjesnom stanju, on je “opsjednut” njima. Da li su vam poznati muškarci koji ponižavaju žene i nazivaju ih pogrdnim imenima? To je njihova Anima koja se pojavljuje arhetipski, ona je u tom stanju demonska za muškarca. Muškarac je u velikoj većini slučajeva opsjednut ženom, a pogrdna imena koja izgovara naspram žene su strah od nje i njenih magičnih moći erotskog hipnotiziranja.

 Velika Majka  kod nesvjesnog muškarca u njegovom nerazvijenom stanju predstavlja podršku, zaštitu i hranu. Njegova nesvjesna žena ga drži u infantilnom stanju, nudeći mu nedovoljno prostora da raste i da se razvija. Anima ima svoju tamnu stranu tzv. žensku Sjenu koja se u prošlosti zvala vračara,vještica, a u današnjem svijetu su to majke koje ne dozvoljavaju da se muško dijete razvija.

 Kada se muškarac susreće sa Djevicom ili svojom novom ljubavi, on je zapravo obuzet dubljim Jastvom, jer ona bi ga trebala dovesti do suočavanja sa svojom unutarnjom ženom i mogućnošću da se spoji s njome u mističnom ljubavno-seksualnom činu.  Muškarac pri zaljubljivanju osjeća da može doseći neslućene visine, ali ustvari većina muškaraca se zaljubljuje u vanjsku formu žene i tako ostaju robovi  njene ljepote tj.  taštine zbog koje većinom potrate život, ostajući zaljubljeni i vezani za sliku žene- majke. Nju ne dostižu, pa većinom bivaju opsjednuti ovom slikom koja ih izjeda do kraja života kroz nervozna i depresivna raspoloženja. Zaljubljivanjem muškarac je opsjednut s obje žene, u odnosu on pokušava zauzdati ženu jer je se boji. Ipak, oni muškarci koji uspiju odsječi pupčanu vrpcu i napraviti važan korak naprijed postaju senzibilniji i odgovorni.

 Ljubavnik je primoran, birati jednu od dvije žene; ali psihološki govoreći, on se mora neminovno sporazumiti sa drugom ženom, ako želi da dobije potpuni oblik muškarca. Ako ostavi jednu ili drugu, ona će ga pratiti do kraja svijeta, naravno psihološki. Svatko od nas zna da kada nešto želimo potisnuti u nesvjesno, upravo nas to progoni. Nema goreg pakla od potiskivanja žene u muškarcu.

 Dakle, ako žene budu odbačene, obje će se okomiti na mladića kao što su Eumenide nagovorile Oresta da ubije svoju majku.

 Ranije generacije su uvijek upozoravale mladića da se odrekne druge djevojke i da ostane vjeran prvoj. Na nesreću, mnogi su prihvatili njihov savjet i patili od stalne jednostranosti, Trenutno mišljenje javnosti olakšava muškarcu koji je suočen sa ovom dilemom da je riješi odbacujući majku svoje djece radi mnogo mlađe osobe. On bira arhetip mlade žene koja je opet arhetipska, ali danas u većini slučajeva odobrena pojava u današnjoj civilizaciji.

Pitagora, koji nam je poznat iz osnovne škole, je govorio istinu: ima nešto osnovno i veoma ljudsko u trokutu. Ukoliko muškarac nastavi slijediti takvu sliku može izgubiti inicijalni obred, koji je od velike važnosti u razvoju muške svijesti. Trojanski rat koji koji da bi se pokrenuo potrebna mu je tragedija ili žena. To je arhetipski, a mi još uvijek u ljubavi razgovaramo primitivno, a da toga nismo svjesni.

 Ljubavnik muškarac se  mora  osloboditi regresivne sile majke koja ga teži posjedovati i da zakorači u svijet odraslih muškaraca. Na Zapadu je većina muškaraca zapletena u krivu projekciju Anime, pogotovo jer se muškarac odrekao logosa ili racia, odnosno danas se muškarci ismijavaju ljudima koji razmišljaju, a ne postoji niti jedna civilizacijska inicijacija koja bi mu pomogla da ovaj prijelom učini.

 Simbol te borbe je zmaj kojeg junak mora ubiti da bi spasio princezu. Većinom se muškarci ne oslobode ove regresivne sile, te njima vlada Anima-mama koja postaje unutarnja okrutna maćeha gdje vidimo čangrizavog muškarca koji stalno kritizira svoju ženu sve dok se razvod zaista i ne dogodi.

Priča o Raju je priča  spoznaje osjetilnog iskustva  koje se uspoređuje sa znanjem dobra i zla.  U Starom Zavjetu seksualni čin se obično prevodi glagolom “znati, saznati. Ukratko zaljubljivanje je tako dubok čin jer simbolizira novo shvaćanje, a onda i velike sukobe. Kako je Jung neprestano ponavljao, sukob je bit života i neophodan preduvjet za cjelokupan duhovni razvoj.

Nikola Žuvela

jyotish savjetnik i terapeut

Narudžba knjiga: nikola@vedski-jyotish.net

katalog-samozavaravanja-cover1cm1korice-nikola31zuvela_korice_201300jedan-mus-nikola-500pxcover15-12-2016-o-ljubavi-page-001-2