[two_third last=”yes” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=””]

“Faust je u meni dotaknuo neku strunu i toliko me ganuo da nisam mogao ne smatrati to nečim osobnim. Povrh svega, probudio je u meni problem suprotnosti dobra i zla, duha i materije, svjetla i tame. Faust, taj nerazborit, kratkovidan filozof, susreće tamnu stranu  svoga bića, svoju zlokobnu sjenu, Mefistofelesa, koji unatoč svojim negacijskim  osobinama predstavlja istinskoga duha života, nasuprot jalovu učenjaku koji lebdi na  rubu samoubojstva. Moja unutarnja protuslovlja pojavila su se ovdje u dramskoj formi.  Goethe je doista napisao osnovne crte i obrazac mojih unutarnjih sukoba i rjeÅ¡enja.  Dihotomija Faust-Mefistofeles u meni se spojila u jednu osobu, a ta osoba bio sam ja.  Drugim riječima, bio sam izravno pogoÄ‘en, i prepoznao to kao svoju sudbinu. Odatle su  me sve krize u drami osobno pogaÄ‘ale u jednoj točki sam morao strastveno odobravati,  u drugoj se protiviti. Niti jedno rjeÅ¡enje me nije ostavljalo ravnoduÅ¡nim. Kasnije sam  svjesno doveo u vezu svoje djelo s onim Å¡to je Faust prikazao: poÅ¡tivanje vječnih ljudskih  prava, prepoznavanje “časnog starine” i kontinuitet kulturne i intelektualne povijesti.“

C.G.Jung

[/two_third]

jyotish

jyotish