[two_third last=”yes” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=””]
NaÅ¡ um funkcionira automatski, misli slijede iste dobro poznate putove, naÅ¡i životi postaju statiÄni, fiksirani. Dakle, ujutro ustajem i tražim problem, a kada ga naÄ‘em, formiram misli o kojima razmiÅ¡ljam cijeli dan. Uz to formiram sve moguće razloge zaÅ¡to se problem ne može rijeÅ¡iti. Prilagodljivost može biti korisna u svakodnevnom životu. Umjesto da reagiramo na stari, naviknut naÄin, možemo mijenjati dnevnu rutinu.
Sabranost, sliÄno svakom drugom obliku meditacije, može se  vježbati pomoću koncentracije i uvida. Koncentracija ojaÄava sposobnost uma da održi neporemećenu pažnju na jednoj toÄki fokusa, kao Å¡to je to koncentracija na dah. Kada god se povedemo sjećanjem, miÅ¡lju o neÄemu Å¡to treba napraviti ili problemom, moramo uoÄiti to ometanje i vratiti svoju pažnju na dah. Tako um postaje fokusiraniji i smireniji. Koncentracija razvija moć uma da ostane fokusiran na objekt pažnje, a da ga razne druge stvari ne odvrate od toga. Bez koncentracije, svijet izgleda zamagljen, zamućen i nejasan, ali kada je uvježbamo sve nam izgleda sjajno i jasno. Pri tome se nisu objekti promijenili; promijenilo se naÅ¡e gledanje. Kada golim okom promatrate kap vode, ne vidite puno. Ukoliko je stavite pod mikroskop, vidite mnoge stvari u njoj koje se mrdaju i pokreću. Ukoliko meditirajući stavite svoje naoÄale koncentracije, bit ćete iznenaÄ‘eni raznolikošću promjena koje se odigravaju. Kako ovaj znak pažnje prodire u objekt promatranja iz trenutka u trenutak, um stiÄe sposobnost da ostane stabilan.
  Ipak koncentracija ne može donijeti i razumijevanje istine. Za ovo je potreban uvid, drugaÄiji stav pažnje. Dakle, ovdje dolazi u prvi plan promatranje gdje ne smije biti emocionalnog upliva i želje da rjeÅ¡avamo neku situaciju već samo gledamo kako sve to dolazi u naÅ¡ um i promatramo. Takva sabranost nam omogućuje da postanemo svjesniji procesa koji se odvijaju u naÅ¡em umu, a kojih nismo svjesni. Koncentracija i sabranost djeluju zajedno kao mentalni trening. To je uÄvršćivanje uma, bistrenje mutne vode.
Za promjenu nam je potrebna vježba koncentracije kako bi vidjeli problem i kako bi mogli ući dovoljno duboko u razloge vanjskih procesa. To je jedan od važnijih problema, pa Sjenu (naÅ¡u tamnu stranu) mi ne možemo vidjeti kao vlastiti sadržaj jer smo rastreseni i okupirani bljeÅ¡tavilima i sjajem vanjskog svijeta samo zato jer želimo biti drugi. Da nam je um sabran, ne bi grijeÅ¡ili i radili toliko krivih životnih koraka. Kada se bolje koncentriramo i sagledamo svoje emocije u odnosu na ono na Å¡to se ljutimo, vidljivo je da se u tumaÄenju uvijek koristimo istim shemama iako rijetko pristupamo promatranju misli kako kreiraju problem i stvaraju lažnu projekciju budućnosti. Stoga, dovoljno se zagledati u sebe i promatrati problem umjesto da smo neprestano u njemu poÅ¡to takav naÄin potencira nauÄeni strah i ponaÅ¡anje koje postaje dio karaktera. Na kraju, sabranost nam je potrebna kako bi mogli napokon vidjeti vlastite emocije. Ako um nije sabran teÅ¡ko ćete vidjeti Animu ili Animus u sebi, ne možete pratiti vlastita stanja i razloge zaÅ¡to Äinite mnoge stvari zaÅ¡to se opirete emocijama. Vježbanje sabranosti nam omogućuje da vidimo kako se odvijaju procesi unutar nas, ono Å¡to kažemo kako će utjecati na osobu ili kako da probudimo emociju u drugome. Ako ne radite na taj naÄin i govorite da volite i da želite ljubav, ali nemate sreće, Vidjet ćete da ne poznajete spomenutu sbranost i morate u sebi priznati da vam je ljubav razonoda i nemate fokus na emocijama, a onda i svi mogući problemi su vaÅ¡ kofer koji nosite sa sobom. Fokus na emocije svakodnevnim promatranjem daje odgovore koji nam toliko nedostaju.
 Nikola Žuvela
Â
Narudžba knjige: nikola@vedski-jyotish.net